1930
Historia marki NEUTROGENA® sięga 1930 roku, w którym to Emanuel “Manny“ Stolaroff założył niewielką firmę kosmetyczną Natone z siedzibą w Los Angeles w Kalifornii. W pierwszych latach działalności spółka Natone była dostawcą produktów do salonów piękności, których klientami byli zazwyczaj ludzie związani z przemysłem filmowym. Nic więc dziwnego, że wśród oferowanych produktów znalazły się takie specyfiki jak rzęsy z prawdziwymi diamentami lub futrem, czy utwardzacze paznokci. Jednak już od lat 40. firma zaczęła produkować i dystrybuować kosmetyki dla rynku detalicznego.
W roku 1950 "Manny" wyruszył w podróż po świecie w poszukiwaniu nowych inspiracji. Dla zmylenia konkurencji przyjął pseudonim Mr Idea, pod którym realizował swoje nowe pomysły.
1954
Przełomem w podróży okazał się rok 1954. To właśnie wtedy "Manny" usłyszał o niezwykłych właściwościach mydła, które wynalazł wnuk osobistego lekarza Napoleona - dr. Edmond Fromont. To łagodne i niepodrażniające skóry mydło nie pozostawiało osadu na skórze.
Dzięki temu odczyn pH skóry wracał do swego naturalnego stanu prawie tak szybko, jak po myciu czystą wodą. Zafascynowany jego właściwościami, "Manny" Stolaroff postanowił importować je do Stanów pod nazwą NEUTROGENA®.
Lata 60. XX wieku
Wysokogatunkowe, mydło NEUTROGENA® natychmiast zostało zauważone i docenione, znajdując szeroki rynek zbytu w domach towarowych i sklepach z dobrej jakości kosmetykami.
Niebawem bursztynowa kostka stała się okrętem flagowym rosnącej w siłę firmy. Na początku lat 60. XX wieku spółka zmieniła nazwę na Neutrogena Corporation.
Lloyd Cotsen
Sukces przypieczętował nowy prezes Lloyd Cotsen, który postawił na konsekwentne promowanie walorów dermatologicznych mydła. Niezmiennie najwyższa jakość kosmetyków, o której zaświadczyć mogą kolejne pokolenia, ugruntowała pozycję marki NEUTROGENA® jako jednego ze światowych liderów na rynku kosmetycznym.
Kolejnym przełomowym wydarzeniem w dziejach spółki było powstanie Formuły Norweskiej, unikatowej receptury będącej odpowiedzią na potrzeby skóry narażonej na surowe warunki klimatyczne.
Lata 90. XX wieku
Neutrogena Corporation od blisko 20 lat jest częścią firmy Johnson & Johnson Family of Companies. Marka cieszy się wiarygodnością i niesłabnącą popularnością na całym świecie. Opinię tę zawdzięcza przede wszystkim swym priorytetowym wartościom - zaangażowaniu na rzecz konsumentów oraz ponadprzeciętnej trosce o jakość i walory swych produktów, rekomendowanych przez lekarzy.
W epoce, w której konsumenci bardziej niż kiedykolwiek w przeszłości utożsamiają piękno ze zdrowiem, NEUTROGENA® jest najlepszym rozwiązaniem, czego dowodem jest stale rosnąca liczba usatysfakcjonowanych klientów.